Tuesday, April 26, 2011

DHPP ikrar lawan kezaliman Umno-BN

Oleh Awang Harun

Salam For Islam;

Awang teringat kata-kata seorang ustaz “Umno” yang mengajar di sebuah di daerah Besut suatu ketika dahulu. sekali dua dengar memang sedaplah tetapi rupa-rupanya Umno…Umno…Umno..!!!

Kata ustaz tadi, jika umat Islam yang ada pada hari ini sudah tidak mahu kepada Islam, tidak mempercayai agama Islam dan menolak hukum-hukum Islam. Maka, Allah SWT akan jadikan bangsa dan kaum lain yang akan membantu perjuangan Islam.

Sekali-dua dengar ucapan macam itu…macamlah ustaz PAS, cakap macam penceramah PAS dan hujah-hujah macam hujah orang PAS.., tetapi Umno…Umno…Umno..!!

Pada Awang, apa yang diucapkan itu betul dan selari dengan Islam tetapi oleh kerana duduk cari makan dengan Umno. Maka, apa yang diucapkan itu sebenarnya ‘ludah ke langit, kenalah muka sendiri’.

Hakikatnya, Islam itu benar sebab dengan Islam pasti semua makhluk akan selamat. Ustaz Umno tadi tahu tetapi sengaja tidak amalkan apa yang dia tahu. Itu sahaja apa boleh buat….cccccccccccari makangggggggggg!!.

Maka, hendak jadi ke ceritanya. Baru-baru ini, Awang terdengar pula satu ceramah yang disampaikan oleh seorang yang dikenali lagi sah dia itu bukan Islam. Dan namanya pun bukan Islam dari keturunan India.

TETAPI…ucapan dan hujah-hujahnya sangat bertepatan dengan ajaran Islam, ajaran agama Awang sendiri dan sama seperti apa yang diperkatakan oleh ustaz Umno tadi. Malah, barang kali si penceramah Hindu ini lebih baik penghayatan Islamnya daripada ustaz Umno tadi.

Nama si penceramah Hindu tadi ialah Dr. Balachanran yang juga Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Terengganu. Beliau sering kali berada di pentas PAS untuk memberi penerangan dan penjelasan kepada ahli-ahli Umno dan penyokong BN.

Katanya, di kalangan orang bukan Islam yang bersama dengan PAS dan Pakatan Rakyat sama sekali tidak pernah memusuhi orang Melayu dan Islam di negara ini tetapi menentang gejala rasuah serta kezaliman.

Beliau menegaskan bahawa orang bukan Islam di negara ini bukan musuh kepada orang Melayu dan Islam.

Sebaliknya, kata Dr. Bala musuh sebenar adalah gejala rasuah dan kezaliman yang dilakukan oleh pemimpin Umno dan kerajaan Barisan Nasional (BN).

“Kami, orang bukan Islam yang bersama dengan pembangkang PAS dan Pakatan Rakyat bukan musuh kepada orang Melayu Islam di negara ini.

“Tapi musuh kita adalah gejala rasuah dan kezaliman. Kita lawan kezaliman Umno dan kerajaan Barisan Nasional,” tegasnya ketika berceramah di Pentas Pakatan Rakyat di Kampung Maras, Dewan Undangan Negeri (Dun) Batu Rakit, Setiu, baru-baru ini.

Menurutnya, DHPP akan mempastikan usaha “PAS Ganti Umno” di negeri ini akan menjadi kenyataan dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 kelak.

Katanya, perubahan pentadbiran negara wajar dilakukan oleh seluruh rakyat demi masa depan anak cucu akan datang.

“DHPP hendak pastikan ‘PAS Ganti Umno’ di negeri Terengganu akan jadi kenyataan dalam pilihan raya ke-13.

“Kita (rakyat) kena buat perubahan besar dalam pentadbiran negara ini demi masa depan anak cucu kita akan datang,” ujarnya.

Menurut Dr Bala, kerajaan Umno-BN perlu disingkirkan kerana tidak amanah, perasuah serta melakukan banyak kezaliman terhadap rakyat.

Malah, katanya Umno-BN boleh disifatkan sebagai sebuah kerajaan “pengacau” yang memecah-belahkan perpaduan kaum di negara ini.

Dan Sebenarnya…, Allah SWT telah menghantar orang seperti Dr B.Chandran ini untuk ‘mengajar’ umat Islam terutama orang-orang Umno yang tidak mahu melihat kebenaran yang disampaikan oleh pimpinan PAS.

Maka, dihantar kaum lain, bangsa lain yang bukan dari kalangan orang Islam turut membantu perjuangan Islam. Semoga, Allah Ta’ala memberi hidayah kepada hamba-hamba-Nya yang bercakap dan mahukan kebaikan Islam…AMIN.

NOTA: “INGAT BN…INGAT RASUAH !!!”-kam

No comments:

Post a Comment