Wednesday, June 15, 2011

Makanan Makin Mahal di Terengganu?

Oleh: LensaHandphone

"Selalu makan di kedai Pak Awi Selera Asli, Kuala Terengganu. Sebelum ini harganya biasa aje. Tapi sekarang boleh dikatakan agak mahal. Tak pasti kenapa membuatkan saya macam tak nak lagi ke kedai makan ini.

Beberapa hari lepas Dato' Hj Rosol Wahid ADUN UMNO Ajil, Hulu Terengganu ada menulis dalam blognya tentang harga makanan yang mahal berbanding dengan harga di Kuala Lumpur. Tergelak, dan macam meludah pada diri sendiri sahaja tulisan berkenaan.

Paling lucu bila Dato' Rosol membuat cadangan dalam tulisannya untuk mengatasi masalah ini dengan pasar borong pertanian di daerahnya. Mentaliti pemimpin UMNO kadang kala tak boleh pakai sangat, sekadar isi perut bolehlah!

Dulu ada Menteri Kesihatan haramkan Nasi Lemak di sekolah, bukan sahaja pelajar yang gelak, Bangla pekerja di kedai makan yang tak fasih Melayu pun boleh gelak sama!!

Kedai Pak Awi lama, banyak kali tak dibuka
Kedai barunya yang tak jauh dr situ masih ramai lagi pengunjung.

Kita pelik juga di Kelantan harga makanannya terlalu murah berbanding dengan Terengganu? Nak kata Kelantan tak mengalami masalah kenaikan harga pengangkutan atau minyak, tak betul pula.

Di Terengganu tak banyak projek yang boleh membantu pertumbuhan yang boleh memberikan keselesaan terutama rakyat miskin berdikari. Rakyat Terengganu adalah rakyat wang ehsan, mereka diiaratkan diberikan 'ikang' setiap hari, bukan diberikan pancing untuk mencari 'ikang'

http://lensahandphone.blogspot.com
26/5/2011"

No comments:

Post a Comment