Saturday, March 19, 2011

Himpunan PGU2; 5,000 berhimpun sesi pagi

Oleh Skuad BO

http://www.buletinonline.net/images/stories/PGU2/pgu3.JPG- Umno gagal anjurkan sukaneka
BESUT
- Hampir 5,000 orang berhimpun pada sesi pagi acara pra-perasmian Himpunan Kebangkitan Rakyat; PAS Ganti Umno Kali Ke-2 yang sedang berlangsung di bandar Jerteh, disini hari ini Sabtu, 19 Mac, 2011

Antara program yang dianjurkan pada sesi pagi adalah kuliah dhuha, pertandingan mewarna murid-murid Pasti dan perarakan bermotosikal dari ARC (Alternative Riding Club)

Perasmian PGU2 akan disempurnakan oleh Mursyidul Am PAS, Dato' Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat pada jam 2,00 petang.

Pelbagai lapisan masyarakat seluruh rakyat negeri Terengganiu yang sedang berhimpun kini sedang menikmati makan tengah hari 'jamuan rakyat' bersama pimpinan PAS yang telah di lancarkan oleh Presiden PAS Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang pada kira-kira jam12.30 tengahhari.

Presiden PAS dan Timbalan Pesuruhjayab PAS Terengganu, Haji Mohd Abdul Wahid Endut telah mengagih-agihkan makanna tengahari kepada semua peserta dan pengunjung yang berada di tapak Himpunan PGU2.

http://www.buletinonline.net/images/stories/PGU2/pgu2.JPGSementara itu, Penolong Pengerusi Jawatankuasa IT Himpunan PGU2, Wan Anwar Wan Ahmad memaklumkan, Umno Bahagian Besut gagal menanjurkan program sukaneka yang dijadual pada tarikh dan hari yang sama dengan Himpunan PGU2.

Wan Anwar berkata program sukaneka tersebut yang sengaja dirancang pada awalnya untuk menganggu Himpunan PGU2, tidak dapat dilaksanakan kerana tidak mendapat sambutan.

"Sepatutnya di buat di kawasan 'parking' tempat pasar tani diadakan, tapi tak jadi, difahamkan ianya tak dapat sambutan dari ahli-ahli Umno Besut,"ujarnya ketika ditemui di tapak Himpunan PGU2.

No comments:

Post a Comment